Seminarii

Cum invingi plictiseala si demotivatia in clasa ? Cum le starnesti copiilor interesul si le indrumi atitudinile si abilitatile spre a excela intr-o anumita directie? Cum transformi un monolog intr-un dialog bazat pe ascultare activa si feedback?

Utilizand tehnicile de programare neuro-lingvistica (NLP) si principiile si metodele inteligentei emotionale (EQ) din programul “NLP in sala de clasa”.

Programul pentru cadrele didactice “NLP in sala de clasa” este construit si integrat in activitatile scolare pe baza modelului  S.C.O.R.E: simptome, cauze, obiective (rezultate), resurse, efecte. Modelul S.C.O.R.E. a fost dezvoltat de Robert Dilts si Todd Epstein in 1987 ca un mod eficient de a defini problemele si de a crea traiectorii pentru rezolvarea lor. Elementele cuprinsa in acest model reprezita cantitatea minima de informatii care e necesara in cadrul oricarui proces de transformare si dezvoltare.

Nu sunt necesare cunostinte avansate de NLP pentru a invata si practica tehnicile din cadrul programului in orice sala de clasa insa sunt obligatorii cateva conditii: deschidere, flexibilitate, disponibilitate, dorinta de a transforma sala de clasa intr-o audienta participativa, atentie la semnalele verbale si non-verbale din partea elevilor.

NLP este un instrument puternic si eficient in educatie, pornind de la utilizarea diferitelor canale senzoriale (vizual, auditiv, kinestezic) sau construirea unor strategii de rezvolare a problemelor ajungand de la un cadru problema la un cadru solutii, pana la dezvoltarea unor aptitudini noi de relationare si comunicare, recunoasterea mesajelor verbale si non verbale intr-un proces eficient de comunicare, utilizarea ancorelor pentru invatare, oferirea de feedback constructiv etc.

Aproape in orice clasa intalnim elevi care:

  • Nu iau parte la activitatile clasei
  • Au un comportament distructiv, rebel
  • Au deprinderi si abilitati de invatare slabe sau inexistente si prin urmare rezultate scolare slabe
  • ii deranjeaza  pe cei “silitori”, agresandu-i fizic si verbal
  • intrerup lectiile si ingreuneaza procesul de invatare

Obiectivul acestui program este dezvoltarea motivatiei intrinseci a elevilor spre a invata eficient, generarea de noi comportamente in sala de clasa si construirea unei relatii de incredere si comunicare deschisa intre elevi si cadrele didactice.

Tematica seminariilor:

  1. Strategii NLP pentru motivarea elevilor :
    1. Cum sa creezi rapport cu un elev, ceea ce te va ajuta sa il ajuti mai bine si sa creezi o situatie win-win pentru toti
    2. Stabilirea rapportului in cadrul unui grup folosind pacing si leading; aceasta tehnica se foloseste pentru a le atrage atentia copiilor la tema prezentata, pastrand controlul lectiei
    3. Invata-i pe elevi sa se foloseasca de reprezentarile senzoriale: determinarea stilului de reprezentare dominant, transmiterea informatiei in cel mai optim mod pentru acel sistem
    4. Cum sa descifrezi mintea elevilor, invatand sa interpretezi miscarile oculare
    5. Afla echilibrul intre zilele bune pentru emisfera dreapta si pentru cea stanga; determina care e starea de spirit a grupului si preda intr-un mod potrivit si prietenos, corespunzator cu acea stare
    6. Cum sa descoperi programele prin care fiecare persoana percepe lumea pentru a gasi o punte de comunicare eficienta

     

  2.  Strategii NLP pentru generarea performantelor scolare
    1. Strategia de creativitate Walt-Disney
    2. Strategii de rezolvare a problemelor: cele 6 palarii ganditoare, recadrarea in sase pasi (six steps reframing)
    3. Tehnici de ancorare a resurselor: ancore, Cercul Excelentei
    4. Stabilirea si dezvoltarea obiectivelor (SMARTER, PARAT-SOMBER, OMUN etc)
    5. Strategii de invatare:
      1. Mind maps
      2. Speed reading
      3. Tipurile de inteligenta

Programul cuprinde mai multe seminarii, fiecare seminar dureaza o zi si se va desfasura in week-end, in functie de programul cadrelor didactice.