Programe coaching parinti

“Ghidul parintelui coach”

Un program de consiliere individuala pentru parinti, pentru gestionarea comportamentelor distructive la copii si echilibrarea relatiilor de familie

Este in prezent relatia cu copilul tau o lupta din care nu castiga nimeni? Ai obosit sa iti irosesti energia in certuri si discutii contradictorii? Simti ca mergi pe nisipuri miscatoare, incercand sa eviti sa spui sau sa faci ceva ce ar declansa un comportament nedorit la copilul tau? Ai incercat aproape toate metodele de educatie actuale insa tot nu reusesti sa gasesti raspunsurile de care ai nevoie pentru a (re)construi echilibrul?

Toti copiii au comportamente nedorite din cand in cand, insa atunci cand ostilitatea, agresivitatea  si refuzul de a asculta si comunica afecteaza intreaga familie este nevoie de initierea din partea parintilor a unui proces de transformare. Din fericire, exista instrumente eficiente care pot schimba comportamentele de tip problema si echilibra relatiile in familie iar in acest scop a fost construit programul, “Ghidul parintelui coach”.

Iti doresti ca armonia si echilibrul sa redefineasca relatia cu copilul tau/copiii tai? Ai dori sa te simti increzator  si eficient in rolul tau de parinte?

Acest program se bazeaza pe tehnicile NLP si principiile inteligentie emotionale.

Termenul NLP vine de la Neuro Linguistic Programming, programare neuro-lingvistică si cuprinde 3 domenii:
Neurologia se refera la creier si la modul cum ne reprezentam informatiile. De exemplu, iti poti folosi ochii pentru a vedea ceva. Alte cai de a experimenta lumea sunt auzul, kinestezicul (simtul tactil si trairi emotionale), gustul si mirosul.
Lingvistica se refera la limbajul – imagini, sunete, trairi, gusturi, mirosuri si cuvinte – pe care il folosim in amintirea unei experiente particulare (sau in a prevedea o experienta viitoare). De exemplu, ai luat micul dejun azi dimineata? Cand iti amintesti aceasta experienta, poti vedea o imagine mentala? Poti auzi anumite sunete (poate radioul din bucatarie) sau poti simti gustul si mirosul mancarii? Si in plus, cum te simteai? Fericit, obosit, entuziasmat?
Programarea se refera la obiceiurile, patternurile, programele si strategiile tale. Daca e o zi de lucru, urmezi anumite patternuri pentru a te pregati sa ajungi la munca? Poate iti place sa mai stai intins 5 minute dupa ce suna ceasul desteptator. Dusul il faci inainte sau dupa micul dejun? Cu siguranta, daca acorzi putina atentie la ceea ce faci, vei observa ca ai astfel de patternuri, obiceiuri, programe, strategii pentru tot ceea ce faci. Unele dintre aceste patternuri te ajuta, dar altele nu – astfel apar rezultate nedorite. Poti fi constient de aceste patternuri sau le poti constientiza doar cand cineva ti le scoate in evidenta, sau exista patternuri de care nu esti sau nu vei fi constient niciodata. Oricum ar fi, aceste patternuri influenteaza felul in care ai grija de tine, felul in care comunici cu altii etc. Daca aceste patternuri genereaza lucruri pozitive in viata ta – FOARTE BINE! Daca descoperi ca unele patternuri nu iti sunt de folos sau te limiteaza, nu ar fi util sa le poti identifica si modifica astfel incat sa lucreze in folosul tau?

Desi copiii se nasc cu anumite predispozitii emotionale, circuitele cerebrale sunt flexibile macar intr-o anumita masura, astfel ca ei isi pot dezvolta noi abilitati emotionale si sociale invatand sa faca fata dificultatilor vietii. Aceste abilitati vor crea noi cai neuronale si patternuri biochimice ce ii pot face pe copii mai adaptabili si mai descurcareti.
Neuro-Linguistic Programming este un instrument puternic cand e vorba de educatie deoarece poate fi aplicat in numeroase moduri, de la utilizarea diferitelor canale senzoriale si a perceptiilor (vizual, auditiv, kinestezic), sau construirea unor strategii pentru rezolvarea problemelor si deblocarea resurselor, dezvoltarea abilitatilor de comunicare, prezentare sau construirea unor relatii armonioase cu copii, recunoscand si utilizand limbajul verbal si non verbal pentru o comunicare eficienta, utlizarea ancorelor pentru invatare, dezvoltarea aptitudinilor de ascultare activa si feedback. Un alt mod de a aduce schimbari sau a dezvolta creativitarea o reprezinta introducerea metaforelor in procesul de educatie. Folosind metaforele, problemele si eventualele posibilitati de rezolvare scoase în evidenta nu au o legatura logica cu realitatea, dar sunt prezentate în cadrul unor modele actionale si valorizatoare care, în esenta, corespund realitatii, astfel încât constiinta nu le poate elimina prin filtrare, asa cum o face atunci când nu realizeaza existenta unor legaturi. Astfel, mesajele ajung în inconstient si fiindca acesta este capabil sa recunoasca mult mai bine decât ratiunea constienta asemanarile existente între modele, percepând astfel realitatea si în structurile identice ale metaforelor, el le poate folosi pe acestea în vederea formarii unor obiceiuri mai sanatoase, care trebuie sa le înlocuiasca pe cele vechi, devenite daunatoare. Astfel, el este capabil sa foloseasca noi moduri de a privi anumite realitati, percepute anterior ca dificultati sau sa dezvolte întelegere pentru diversitate si multe alte lucruri bune.

Programul de consiliere individuala pentru parinti este format din 6 sedinte cu frecventa o data pe saptamana sau la doua saptamani, si dureaza circa 2 ore. La intalnire pot participa ambii parinti sau doar unul dintre parinti.

Pret sedinta: 150 Ron

Structura programului:

1. Relatia cu tine insuti si copilul tau: de la starea actuala la starea dorita si cum pui capat conflictelor.

2. Construirea unui pod de comunicare intre lumea ta si a copilului tau: limbajul emotiilor, mesajele verbale si non-verbale, cuvintele care fac diferenta, recadrarea unor situatii problema, setul de “da”-uri.

3. Kitul tau de transformare: perceptii, convingeri, valori, programe, strategii, metafore.

4. Obiectivele: de la idee la realitate si cum sa iti urmezi obiectivele pas cu pas

5. Rolul de parinte coach: in loc sa contra argumenteze, tipe sau sa se invinovateasca, copilul tau va avea langa el un parinte capabil sa il ajute in rezolvarea problemelor de orice fel si sa obtina reactii pozitive de la adultii din jurul lui

6. Invatarea eficienta: etapele invatarii, strategii de invatare, tehnici de vizualizare, ascultarea activa si cadru feedback.