KinderNLP

Ca parinte, cat de mult iti doresti sa aduci schimbari pozitive la copilul tau? Kinder Alegria iti ofera un program educativ Kinder NLP bazat pe tehnici de programare neurolingvistica adaptat varstei si personalitatii copiiilor intre 6-9 ani, 10-13 si adolescentilor 14-16 ani. NLP (Neuro Linguistic Programming) este utilizat in scopuri terapeutice si educative fiind alcatuit dintr-un ansamblu de tehnici si metode menite sa–I ajute pe copii sa iasa din diverse situatii problematice si sa gaseasca solutii, schimbandu-si cadrul de referinta, perceptiile, prejudecatile, mentalitatile.

Termenul NLP vine de la “Neuro Linguistic Programming”, termenul fiind tradus “programare neuro-lingvistică” si cuprinde trei domenii:

1.Neurologia se referă la creier și la modul cum ne reprezentăm informațiile. De exemplu, îți poți folosi ochii pentru a vedea ceva. Alte căi de a experimenta lumea sunt auzul, kinestezicul (simtul tactil si trairile emotionale), gustul şi mirosul (sistemul VAKOG)
2.Lingvistica se referă la limbaj – imagini, sunete, trăiri, gusturi, mirosuri și cuvinte – pe care îl folosim în amintirea unei experiențe particulare (sau în a prevedea o experiență viitoare
3.Programarea se referă la obiceiurile, patternurile, programele și strategiile tale. Cu siguranță, daca acorzi puțină atenție la ceea ce faci, vei observa că ai astfel de patternuri, obiceiuri, programe, strategii pentru tot ceea ce faci. Unele dintre aceste patternuri te ajută, dar altele nu – astfel apar rezultate nedorite.
În cadrul programarii neuro -lingvistice sunt prezentate tehnici simple de autoreglare si autoconducere ale creierului si ale starilor psihice, avînd ca obiectiv modificarea voluntara a experientelor de care nu suntem multumiti.
Desi copiii se nasc cu anumite predispozitii emotionale, circuitele cerebrale sunt flexibile macar intr-o anumita masura, astfel ca ei isi pot dezvolta noi abilitati emotionale si sociale invatand sa faca fata dificultatilor vietii, care vor crea noi cai neuronale si patternuri biochimice ce ii pot face mai adaptabili si mai descurcareti. Iar daca ii antrenam pe copii sa isi dezvolte abilitati de cooperare, acest lucru ii poate ajuta sa invete sa-si controleze furia ori sa se inteleaga mai bine cu persoanele ce reprezinta autoritatea, iar aceleasi abilitati de cooperare vor fi deosebit de utile, ajutandu-i pe copii sa-si construiasca relatii de prietenie care sa dureze toata viata.

Impactul limbajului in anumite contexte asupra unei stari emotionale sau a unei structuri cognitive, constituie o mare parte din NLP. Cand devii constient de impactul limbajului asupra ta si asupra celorlalti este mai usor sa te motivezi pe tine si pe ceilalti intr-un mod pozitiv, din care toti au de castigat.

NLP este si despre gandire si atitudine. Cand pornesti la drum cu o atitudine pozitiva, vei gasi mai usor resursele de care ai nevoie si care sunt deja acolo, pentru a reusi, pentru a merge mai departe cand intalnesti piedici, de a gasi solutii acolo unde nimeni nu le gaseste.

KinderAlegria a adaptat tehnicile si metodele din NLP pentru a le face potrivite copiilor si pentru ca acestia sa beneficieze din plin de ele. Aceste skilluri sunt extrem de folositoare pentru copii pentru ca sunt multe situatii in viata in care ei le pot folosi: de la a face fata examenelor si stresului, pana la imbunatatirea memoriei, concentrarii, de la construirea increderii de sine pana la controlul furiei.

 Ce va propune programul KinderNLP?

Deprinderea unor abilitati si cunostinte menite sa–i ajute pe copii si tineri sa iasa din diverse situatii problematice si sa gaseasca solutii schimbandu-si cadrul de referinta, perceptiile, prejudecatile, mentalitatile, utilizand tehnici NLP, gandire laterala, Public Speaking; aceste skilluri sunt extrem de folositoare pentru copii pentru ca sunt multe situatii in viata in care ei le pot folosi: de la a face fata examenelor si stresului, pana la imbunatatirea memoriei, concentrarii, de la construirea increderii de sine pana la controlul furiei

Tematica programului KinderNLP

Cursul: “invat, impartasesc, aleg”. Afla cum inveti si cum comunici cel mai bine cu cei din jurul tau participand la atelierul “invat, impartasesc, aleg”. Este copilul tau orientat catre detalii sau  catre imaginea de ansamblu? Ii place sa  aleaga din mai multe optiuni sau ii place sa faca un anumit lucru  fara sa trebuiasca sa se gandeasca la alte optiuni? este un vizual (percepe lumea, gandeste si comunica prin imagini) sau un auditiv (percepe lumea si comunica cel mai bine prin sunete)? in oricare dintre tipologii s-ar afla, toate sunt ok, nici unul nu e mai bun ca celalalt; uneori se poate intampla sa fie “vizual” altadata sa fie “auditiv”;  important este sa stie aceste lucruri  ca sa inteleaga cum invata cel mai bine potrivit felului lui natural de a fi; daca este vizual, copilul va gasi mai usor sa citeasca si sa invete cuvinte si numere vizualizandu-le, construindu-si imagini in cap; daca este auditiv, copilul va invata cel mai bine spunand/repetand cuvintele sau ascultand cum suna; daca copilul este kinestezic, va invata sa scrie, sa citeasca sau sa socoteasca practicandu-le de multe ori.

Cursul: “Harta nu e totuna cu teritoriulse concentreaza pe dezvoltarea aptitudinilor sociale, empatie, exercitii de ascultare activa, tehnici de creare a unui raport eficient cu cei din jur si jocuri pentru dezvoltarea aptitudinilor de a lucra in echipa, de a impartasi, de a da si obtine feedback, dobandind abilitati noi si utile care il vor ajuta sa coordoneze de mic diverse proiecte, echipe, sa se adapteze mai usor la schimbari si sa fie flexibil.

Cursul: “Stiu cine sunt si ce vreau” cuprinde tehnici de stabilire a obiectivelor (SMARTER), autoanaliza, chestionare de personalitate, rolurile  si axa vietii, perceptia timpului. Cati dintre noi ne-am descoperit vocatia devreme, si am stiut cu adevarat ce sa facem mai departe cu viata noastra dupa ce am terminat scoala? Cati dintre noi eram dezorientati si ne lasam dusi de sfaturile parintilor, de tendintele modei, de inertie sau de spiritul turmei? Cati dintre noi ne-am cunoscut sau recunoscut punctele tari, slabiciunile, lucrurile de imbunatatit sau visele in fata noastra si a celorlalti? Eu una, abia la 35 de ani am aflat ce imi place cu adevarat sa fac ca sa ma simt implinita si ce pot sa fac pentru a atinge acest lucru. Insa copiii mei nu trebuie sa astepte atata; cursul “stiu cine sunt si ce vreau” ii invata pe copii inca de mici sa-si descopere vocatia, sa aiba curaj sa-si urmeze visele, sa-si dezvolte pasiunile, darurile, talentele.

La cursul: “Cufarul cu metafore si povesti terapeutice” vom crea impreuna metafore, povestioare, fabule, glume, fragmente de teatru, poezii, si astfel vom invata sa exprimam tot ceea ce simtim, gandim, vedem, auzim, mirosim, visam etc. Ne vom folosi de povesti pentru a dezvolta diverse personaje si chiar pentru a monta o mica piesa de teatru; si asta pentru ca povestile, legendele si parabolele au fost din vremuri imemoriale metode de disciplinare, de modelare a comportamentelor, de a preda valori si de a impartasi lectiile importante ale vietii iar in ultimii ani sunt folosite ca metode terapeutice pentru corectarea unor comportamente nedorite, pentru dezvoltarea identitatii si abilitatilor sociale, rezolvarea conflictelor, pentru a crea un context favorabil invatarii si dezvoltarii de noi resurse si abilitati pe care copiii nu le-au avut inainte, inzestrandu-i astfel mai bine pentru calatoria prin viata.

Abilitati dobandite la curs

  1. Sa se autocunoasca si sa-si intareasca increderea de sine si perceptia in relatie cu ceilalti (colegi, prieteni, parinti, profesori);
  2. Sa invete diferite tehnci si stiluri de invatare, de comunicare si ascultare activa
  3. Sa-si dezvolte creativitatea, umorul, inteligenta emotionala prin gandire laterala, jocuri, tehnici de improvizatie;
  4. Sa-si invinga temerile si fobiile si sa depaseasca tracul si emotiile in diverse situatii;
  5. Sa se automotiveze si sa depaseasca diverse blocaje,
  6. Sa-si stabileasca obiective ca sa vada altfel viitorul, si sa invete sa-si controleze viata, sa devina independenti;
  7. Sa-si imbunatateasca rezultatele scolare, deprinzand abilitati avansate de comunicare si concentrare
  8. Din copii problema sa se transforme in tineri de success;

Metoda de lucru

KinderAlegria utilzeaza metode moderne de educatie nonformala in care partea practica detine o pondere foarte mare (circa 80%). Dintre metodele folosite mentionam: discutii in grupuri mici, joc de rol, chestionare, materiale video, jocuri pentru dezvoltarea unor skilluri, activitati outdoor specifice realizarii in echipa, teatru de improvizatie, chestionare, metode si tehnici NLP, lateral thinking, prezentari multimedia.