KinderDesign

Dupa o etapa petrecuta in sistemul educativ romanesc,  la “Colegiul National Andrei Saguna” din Brasov, Vlad Borza si-a urmat traseul profesional intr-un mediu multicultural si foarte provocator. In 2009 si-a luat diploma de bacalaureat la “The English International School of Prague”, Cehia unde a excelat la limba franceza, engleza si arte vizuale, ceea ce l-a inspirat sa aleaga artele vizuale ca si subiect pentru incheierea programului de bacalaureat si sa-si organizeze o expozitie de arta in cadrul scolii. Si-a continuat traseul academic in aceeasi directie, urmand intre 2009-2012 “The Glasgow School of Art”, Scotia, UK, unde a obtinut diploma de “Bachelor of Design” cu specializarea design de produs. Aici a descoperit o perspectiva noua asupra designului de produse si servicii, abordand arii precum design industrial, design grafic, design de servicii, strategy design, design de interactiuni si eco design. Tot in aceasta perioada a participat la mai multe expozitii de pictura si design industrial. In prezent, urmeaza studiile de masterat din cadrul Facultatii de Psihologie si Stiintele Educatiei, “Strategii de invatare”, si lucreaza in paralel la diverse proiecte: ore de design cu copii, ateliere de arte in cadrul “Centrului Invingem Autismul”, workshopuri tematice de pictura.

Mediul multicultural in care s-a format, cu abordari diferite ale vietii, l-a modelat intr-un ganditor critic, dialectic cu o abordare sociala, practica si analitica, ancorat in lumea din jurul sau, “in mijlocul actiunii”, insa l-a invatat si sa lucreze in echipa, si sa se adapteze diferitelor contexte si relatii interumane. Este atasat de copii iar copiii ii raspund cu aceeasi masura.

Pasiunile sale: design ;-) (laser cutting, model making, 2d-3d printing), pictura, sculptura, art&craft, fotografie, ceramica, muzica (chitara), sport, lectura (istorie, arta, dezvoltare personala)

Crede ca cea mai importanta reusita a sa a fost experienta de viata si de munca pe care a avut-o la Colegiul Beau Soleil in Elvetia, iar cel mai mare regret este ca nu a reusit sa petreaca mai mult timp relationand cu oamenii importanti pentru el.

S-a alaturat echipei KinderAlegria pentru ca ii plac copiii si pentru ca a gasit acea punte de legatura intre universul artei si cel al copilului, care fac din atelierele de design un loc placut, colorat si boem. Este convins ca arta le dezvolta copiilor imaginatia, creativitatea, comunicarea, exprimarea ideilor si a emotiilor, trairea individuala si un punct de vedere obiectiv.

Ce il face fericit?

“Ma face fericit viata, faptul ca traiesc, ca sunt liber si ca sunt sanatos. De asemenea ma bucura prezenta oamenilor dragi si sunt fericit sa cunosc oameni noi. Sunt fericit cand oamenii din jurul meu sunt fericiti. Sunt fericit cand pot ajuta oameni si cand reusesc sa lucrez armonios impreuna cu o echipa. Sunt fericit cand calatoresc, cand practic sporturi dinamice. Sunt fericit cand petrec timp, glumesc si cand comunic cu oamenii. Sunt fericit cand invat ceva nou , cand citesc si cand descopar lucruri si culturi interesante. Sunt fericit cand pot aduce calitate si valoare in vietile oamenilor. Sunt fericit cand sunt intr-un mediu jucaus si estetic. Sunt fericit cand pot fi creativ. Arta si muzica  ma fac fericit. Sunt fericit in mijlocul naturii. Sunt fericit cand sunt inconjurat de jovialitatea copiilor. “ Vlad Borza

Despre drumul de la talent la vocatie am scris recent un articol detaliat, pe care va invit sa-l cititi, daca nu l-ati citit déjà. Din punctul meu de vedere, traiectoria academica si profesionala a lui Vlad este o sursa de inspiratie din perspectiva unui parinte care isi doreste pentru copiii sai descoperirea cat mai de timpuriu a talentelor, inclinatiilor si pasiunilor lor si urmarea unui traseu vocational care sa-i implineasca personal, profesional si social. De fapt, asa l-am descoperit pe Vlad, care, nu intamplator, este profesorul de design al celor doi copii ai mei in varsta de 3 si 5 ani.

 Obiectivele programului KinderDesign:

  • Crearea unei identitati emotionale (“emotional identity”): constientizarea starilor emotionale, a sentimentelor, a punctelor tari si punctelor slabe prin desen si pictura
  • Descoperirea inclinatiilor, talentelor si indrumarea lor in directia dorita.
  • Dezvoltarea inteligentei spatial-vizuale (cromatica, orientare spatiala)

Metode&tehnici de invatare:

  • Prezentare, portret si mindmaps
  • Puzzle-uri tematice
  • Crearea unui brand personal
  • Moodboards: desene si fotografii de obiecte  si locuri care ii reprezinta pe copii (discutii  libere)
  • Desenul terapeutic prin metafore si simboluri (in combinatie cu povesti terapeutice)
  • Modelare de obiecte din spuma
  • Colaje cu combinatii de culori
  • Mindmapuri tematice…animale si plante, de exemplu “ciclul de productie al mancarii”, mijloace de transport, anotimpuri etc
  • Harti de experienta (life’s maps)
  • Proiecte de echipa

Categorii de varsta:

5-10 ani, 10-14 ani

Tip program: modular, cu durata de circa 3 ore, inclusiv feedback parinti. Fiecare modul va avea tematica/obiectivul lui si va avea loc odata pe luna, in week-end dupa un calendar stabilit impreuna cu participantii.

Fragmente din portofoliul lui Vlad: